vrijdag 21 juni: Offida, Grottamare en San Bernedetto del Tronto

Het is op deze camping iets minder warm ’s morgens, maar door de nacht heen wel warmer dan op de vorige camping. Rond half 8 waren we eruit. De douches zijn prima hier. Je kunt zelf de temperatuur instellen en je kleren blijven droog. Er is niet echt een plankjes of zoiets dus alles moet aan een paar kleine haakjes. Het is wel schoon en je kunt het licht zelf aan en uitdoen. We hadden brood besteld op de camping en konden dat na 8 uur ophalen. We deelden een prima croissant en hadden allebei een witte bol met Parmezaanse geitensmeerkaas in puntjes. Prima ontbijt. En wat is het toch lekker om met dit uitzicht te ontbijten.

Toen ik de achterklep van de auto opendeed brak er spontaan een palletje af waardoor de deur niet meer open blijft staan. Jammer. De rest van de vakantie moest ik dus de klep openhouden terwijl Maarten de auto inpakte op de reisdagen.

We reden naar Offida en waren daar rond 10.45 uur. Het zou een van de pareltjes van Le Marche zijn. Het was best een mooi dorpje maar die omschrijving vonden we toch wel wat overdreven.

We bekeken het theater voor 2 euro per kaartje en dat was wel erg leuk.

We kochten we een erg lekker ijsje en liepen terug naar de auto.

Na een uurtje hadden we het wel gezien en reden we naar Grottammare. Daar wilden we lunchen. Het was zeker een betere badplaats dan Rimini en er waren ook stukjes vrij strand tussen alle strandstoelzones, maar als je aan het strand eet wil je ook het strand kunnen zien. We vonden het niet erg gezellig.

Omdat Maarten graag even bij de haven van San Bernedetto del Tronto wilde zien en we bij een visrestaurant wilden eten reden we daar naartoe. In google maps vond ik Puerto Baloo, een wat verstopt restaurant bij de industriële haven. Van de buitenkant heel lelijk, maar binnen loop je door naar een terras waarbij je over een stuk vrij strand uitkijkt met uitzicht op zee. Dit was precies wat we wilden.

Het knoflookbrood en gewone brood dat we voor ons neus kregen beloofde niet veel goeds, maar we hebben er erg lekker gegeten. Maarten at spaghetti met zeevruchten en ik risotto met zeevruchten. We kregen allebei een pan met eten en kregen een bord opgeschept. Het was erg lekker en meer dan voldoende om ook nog een half bord uit de andere pan te kunnen eten.

Na de lunch deden we boodschappen in het winkelcentrum dichtbij. Er zat een erg grote supermarkt waar we en wat vlees voor op de barbecue kochten . Omdat we de koelkast hebben deden we maar gelijk voor de rest van ons verblijf boodschappen. Alleen nog wat brood, maar dat halen we in Monelparno vlakbij de camping.

Montelparno
We hadden het wel een beetje gehad voor vandaag en wilden graag terug naar de camping Het was nog zo’n 45 minuten rijden en met al die bochten is dat vrij intensief. We kochten nog even brood en de heerlijke worstjes waarvan we toch nog maar een keer checkten of ze gekookt waren (in de supermarkt hadden we ongekookte te pakken) en gingen naar de camping.

Daar koelden we even af in het zwembad (waarin best veel insecten dreven) en keken we wat we de volgende dag wilden doen. Dat was best lastig. We wilden niet meer zo lang in de auto en het klooster dat ik vond leek te saai volgens de reviews en het kasteel dat Maarten vond was dicht sinds de aardbeving van 2016. De Piano Grande die prachtig schijnt te zijn in deze tijd van het jaar vonden we te ver. Het wordt dus een last minute beslissing.

De briketten deden er een paar uur over om goed warm te worden dus we aten pas om 9 uur. De zeebaarzen waren heerlijk en het brood met de gezouten boter ook. Het was weer heel warm vandaag maar aan het eind van de middag trok het even dicht zodat we lekker in de schaduw zaten. Het was wel een beetje klef en warm, zeker toen we vanwege de beesten lange kleding aan gingen trekken en muggenspul smeren.