woensdag 19 juni: Rimini

Om 7 uur sudderden we de tent uit. We zijn dus maar gaan douchen en dronken een kop thee voor de tent. Het was weer bloedheet vandaag. Vanmiddag was het 36 graden. We reden naar de markt van Rimini die voornamelijk bestond uit kleding. Niet zo interessant dus. We ontbeten er met een broodje porchietta. Erg lekker, al was het broodje weer wat droog aan de buitenkant. We dronken wat op een erg heet terras en liepen even over de overdekte versmarkt die wel erg leuk was.

Daarna wilden we naar het strand. Dat was een ware verschrikking. Maarten schampte met zij nieuwe auto bij het parkeren langs een paal waar hij even van moest herstellen en de zee was bijna niet zichtbaar door de enorme hoeveelheid strandbedden. Ieder stuk strand was afgebakend en daar kon je alleen op een bedje liggen. Ik had daar wel over gelezen maar in mijn verbeelding was het minder erg. Nu snap ik ineens wat er met vrij strand bedoeld wordt. Op de afgebakende stukken strand mag je niet zomaar op je handdoek gaan liggen en op vrij strand mag dat wel. Die stukken zijn echter vrij zeldzaam in de wat drukkere plaatsen.

We besloten al snel dat we hier dus niet gingen zwemmen en zochten naar een visrestaurant. Dat viel ook niet mee. We aten een niet zo heel erg lekker ijsje en gingen daarna zitten in de enige zaak waar nog meer mensen zaten. Het was overigens niet erg druk op het strand. Het seizoen moet hier duidelijk nog beginnen. Dat verwacht je haast niet meer als je op een volle camping staat. We aten gegrilde zeebaars en brochettes.

Onderweg hebben we bij supermercato Conad boodschappen gedaan. Erg mooie supermarkt met veel verse produkten. We kochten er heerlijke proscuito en gekookte ham en erg goede foccacia. De broodjes die we kochten waren weer niet echt heel lekker.

We stopten ook nog even bij de boerderijwinkel in Perticara voor de putkaas die ik graag wilde proeven. Die verstopten de Italianen voor de Fransen in een put zodat ze die niet konden vinden en daar bleken ze erg goed te rijpen. Het bleek een soort peccorino die best lekker was maar meer geschikt voor door de pasta ofzo en niet perse op brood.

Het zwembad is bij de pijl

Terug op de camping hebben we eerst gezwommen om af te koelen en daarna zijn we gaan lezen onder de tarp achter de lap. Het is anders echt niet te doen qua warmte.

's Avonds koelt het steeds wel behoorlijk af, maar echt koud wordt het niet. Erg leuk zijn de wolken vleermuizen die elke avond tegen zonsondergang in een paar zwermen overvliegen.
Na het eten (brood met kaas en ham) hebben we de boel een beetje opgeruimd en deed ik het afwasje. Rond half 11 gingen we naar bed.